Sider

tirsdag den 13. december 2011

13. december - Jeg kan ikke i dag..

I dag er jeg træt, meget træt, faktisk så træt at jeg ikke orker at skrive. Jeg har længe været utrolig stolt over mig selv, at jeg trods de store ting vi kæmper med i forhold til min sygdom, har været i stand til at skrive hver dag og også fået lavet nogle skønne ting med ungerne. Men i dag er jeg nødt til at give fortabt, sygdommen har fældet mig og jeg er nødt til at indrømme at der bare ér dage hvor jeg ikke kan klare ale, heller ikke selv om at det jo egentlig ikke kræver alverden at skrive en tekst og på den måde vise lidt overskud, som måske ikke reelt er der.

Men dagen har altså tapper mig for energi, på trods af at det eneste der er sket er en halv times julehygge i børnehaven, en halv times presse-foto i hjemmet og at Sebastian har haft en kammerat hjemme. Det er ting jeg normalt, altså inden det her "tilbagefald" eller hvad man skal kalde det slog ind, ville kunne klare i stiv arm og stadig være frisk - Men det har været en hård dag, uden at jeg egentlig har gjort noget. Jeg tror måske at de krav jeg har stillet til mig selv, i forhold til at VILLE være frisk i julen, VILLE give mine unger daglige små opgaver og gode oplevelser og VILLE kunne gøre min egen 2010-juledag har været for stor en mundfuld. Jeg ér jo for pokker syg, måske jeg også bare snart skulle lukke folk ind og lade dem se det?!

Jeg er nødt til at give fortabt i dag, jeg har intet fået frembragt, jeg har ingen billeder til jer - Jeg har været nødt til at tænke på mig selv og samle mine recurser og prøve at være noget for mig selv. Jeg håber at dagen i dag så betyder at jeg har mere energi imorgen.

Nu vil jeg sætte mig til at se "Andersens Julehemmelighed" - Den kan virkelig få mig til at smile. Det er en blanding af totalt plat humor og gode minder fra min barndom der gør, at en aften på sofaen med Andersens Julehemmelighed er lige det der kan give mig modet tilbage.


Ahh, hvem husker ikke Putte og gas-og-vand mestren?! ;oP


Vi "ses" imorgen og glædelig 13. december.

0 kommentarer: