Sider

mandag den 19. marts 2012

Livet er ikke det værste man har - Og om lidt er kaffen klar!

Ingen kaffe til mig, det kan maven overhoved slet ikke holde til. Faktisk kan den vist generelt ikke rigtig holde til noget i dag - Sakarias var noget fortørnet da han kom hjem fra børnehave klokken halv 4 og så at jeg sad og spiste morgenmad. "Spiser du morgenmad?! Og jeg har bare været i børnehave.. hele dagen!! Og jeg har ikke sovet der!!"
- Ja det er ikke nemt at forstå hvorfor mor lige i tiden må spise de mærkeligste ting på de mærkeligste tidspunkter, men når man bruger det meste af sit døgn på at kaste op, have løbende diarre og skrige sig igennem mavekramper til langt ud på natten, så er det altså begrænset hvad det kan blive til at lyst til mad, og mad der rent faktisk virker nærende.

At jeg starter bloggen med en linie fra netop den sangtekst er ikke tilfældigt - Og nej, det er heller ikke fordi jeg fremover vil til at starte alle mine blogindlæg med sangtekster! - men jeg har virkelig brug for at blive mindet om hvorfor det er jeg propper mig med giftigt kemo. Det er umenneskeligt hårdt lige nu, så hårdt at jeg i dag både har været ked af det, forpint af smerter og bange. Det er så frygteligt ikke at have kontrol over sin egen krop, og bare kunne løbe frem og tilbage i håb om at det er det rette sted jeg løber hen, inden kroppen skifter mening fra at skulle bruge spand til toilet. Og når maven kramper sammen, som kun en kemomave kan det, hvor intet på nogen måde kan lette smerten, i så lang tid at det får mig til at håbe at jeg bare kunne stoppe med at trække vejret, fordi hver eneste muskel der rør sig får alle smerterne til at føles endnu værre, ja så har jeg virkelig brug for at blive mindet om hvorfor det er at jeg frivilligt tager de her 4 små piller som jeg ved ødelægger mig så meget.

Og sandheden er jo at jeg gør det, netop fordi livet ikke er det værste jeg har. Jeg vil give alt jeg har i mig for at hænge fast i livet, for "Flere fødselsdage til kræftpatienter" som de siger ved Relay for Life, for flere timer under dynen med ungerne, for flere hyggestunder hvor vi griner så tårerne triller. Nogle gange, når det er aller værst, som det har været i dag, så er det stort set umuligt at se igennem tågerne af smerter og dårligdom og få øje på hvorfor det er jeg gør det her - Og derfor er det bare så meget vigtigere, at jeg nu hvor jeg har lidt ro i maven, har fået hygget med begge unger og ikke er for dårlig til lige at tjekke computeren også får husket at skrive at JEG ELSKER LIVET!!

Det blev det for i dag - For i dag er vitterlig den værste dag i denne her omgang med kemo, og energien er ikke til andet end lige at minde mig selv om at mit liv ér det hele værd!

0 kommentarer: